Következő: 10.3.4 Ablak
Fel: 10.3 Alapfogalmak
Előző: 10.3.2 Egér
  Index
A billentyűzet két konvertáláson megy át. Először a szerverspecifikus kódokat
- keycode - alakítja át a rendszer gépfüggetlen X szimbolikus
nevekre - keysym. Ezután más keysym-eket lehet rendelni a
szimbolikus nevekhez. A szimbolikus kódok képzésekor figyelembe veszik a
módosító billentyűk (Shift, Ctrl, Caps Lock, stb.) állapotát is. A
keymap táblázat adja meg, hogy a fizikai kódokhoz milyen szimbolikus
nevek tartoznak. A táblázat megváltoztatására az xmodmap parancs
szolgál.
Ez először beolvassa az összes megadott utasítást, elvégzi a megadott
helyettesítéseket a pillanatnyi táblázat alapján, és úgy írja vissza a
módosított táblázatot. A felkiáltójellel kezdődő sorokat figyelmen
kívül hagyja.
1999-09-17